VBGamer |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wouter: hij heeft gelijk ... bren (6 replies, 0 views) (2000-Aug-20) Het is goe dat je zo jong bent en al aan het programmeren, bent (ik wou dat ik ook wa vroeger begonnen was =) Ik raad je aan niet direct een game beginne maken, dat lukt toch niet. (Ik spreek uit ervaring) Maar ervaring opdoen kan natuurlijk geen kwaad. Maar als je snel iets wil kunne, waarmee je voort kan in de toekomst, dan zou ik je aan raden om BitBlt te leren en vervolgens DirectX (DDraw om precies te zijn) dit gaat misschien moeilijk zijn in het begin, maar je moet er regelmatig mee bezig zijn. Plots zul je zien dat het niet zo moeilijk is. Dan kan je je eerste game maken, waarna je zelf zult inzien dat DirectX noodzakelijk is.
Ik kan je een goede site geve waar ik veel geleerd heb, maar hij is wel in het Engels. Niet dat ik dnek dat je het niet zult verstaan maar in het Nederlands is voor mij ook nog altijd makkelijker =) Hier is de url:
http://www.oneringsoftware.com/GollumsVBGPP.html
Cya,
Bren
|